Neuromarketing: Ako používať pozitívny rámec pri predaji

Môže ovplyvniť pozitívny rámec podávaných informácií spotrebiteľské rozhodovanie? Môže a to výrazne. Základná myšlienka pochádza od nobelistov Kahnemana a Tverského, ktorý testovaným osobám predkladali 2 správy o tej istej liečbe. Jedna ponúkala 33% šancu na vyliečenie, druhá mala 66% riziko smrti. Viac ako trojnásobok ľudí si zvolilo liečbu, ktorá ponúkala 33% šancu na záchranu života, a nie 66% riziko smrti. A čo z toho plynie pre stratégov, copywriterov aj kreatívcov? Predstavte si, že ponúkate obal s 95% šancou ochrániť smartfón pred poškodením. Potom správa, že len 5% prípadov končí rozbitím, nebude pre spotrebiteľov tá pravá, lebo správna je prvá verzia. A aký záver z toho vyvodil autor blogu Roger Dooley? „Don’t monkey around. If you are presenting a solution to your customer’s problem, present it in the most positive way you can.“ Tento skvelý ale starší neuromarketingový text pripomenula Amitha Amarasinghe.