Neuromarketing: Anonymné sociálne dôkazy − budú terorizovať alebo pomáhať?

Už vieme, že ak vidíme na stene cenník dobrovoľných príspevkov, vyzbiera sa viac peňazí, keď je tam aj obrázok, na ktorom sú oči. Máme pocit, že nás niekto pozoruje a náš mozog sa snaží, aby sme boli lepší v očiach tohto „virtuálneho pozorovateľa“. Teraz architekti navrhli budovu Philadelphia, ktorá na vonkajšej fasáde zobrazuje energetický stav každého bytu. Sociálne dôkazy sú účinné motivátory, a tak to môže lepšie fungovať ako strašenie kolapsom klímy. Podľa farby fasády každý okoloidúci vie, či v byte plytváte energiou alebo nie, kým vzdialená eko-hrozba nikoho nebolí. Na pekný príklad práce kreatívcov − architektov upozornil neuromarketér Roger Dooley. A odpoveď na otázku z titulku? Zrejme to bude aj − aj, ide o užitočný teror.

Foto: passivehouseaccelerator.com