Neuromarketing: Strach, odmietanie a panika. To je ľudský mozog počas COVID-19

My ľudia nie sme evolučne „navrhnutí“ na zvládanie situácií, ako je pandémia či klimatická zmena. Zákerný je pre nás taký nepriateľ, ktorý je malý ako vírus, alebo sa tvári ako vzdialená, hoci pomaly sa blížiaca pohroma. To, že jav je mimo nášho zmyslového vnímania, z nás najskôr spraví ignorantov. Hrozbu začneme brať vážne až vtedy, keď to začne kosiť susedov, alebo ju začneme reálne vnímať zmyslami (MARKETER!S informoval už aj o tom, ako materializovať hrozbu koronavírusu). Naša výbava zvláda len také hrozby, ktoré sa prejavujú bolesťou fyzickou alebo psychickou − zo straty ľudí, vecí, slobody, ..., pohody kvôli úzkosti. Až to sú dôsledky, ktoré reálne zaregistrujú naše zmysly, mozog, aj naše vedomie. Mozog podľahne panike, splaší sa a vďaka predbiehajúcej funkcii hneď začne riešiť neistú budúcnosť: Mám dosť jedla? Sme v bezpečí? Budem mať po skončení prácu? ... To ona vŕta, nahlodáva vedomie, prepína mozog medzi stavmi strachu, úzkosti a pokoja. A mozog chce byť aktívny. Umývanie rúk, dodržiavanie hygieny sa mu zdá málo (marketéri, pozor) a kvôli ilúzii získania kontroly chce robiť viac, aj pomáhať, aj nakupovať, aj veriť jednoduchým hoaxom...

Prečítajte si viac o troj-poschodovej evolučnej architektúre mozgu, o jeho zaplavení kortizolom a adrenalínom, čo vám priblíži aj ďalšie aspekty nášho neobvyklého správania počas pandémie. Lepšie porozumiete sebe, blízkym, kolegom, aj tým zahraničným a čo je najdôležitejšie, aj spotrebiteľom, ktorí chcú mať opäť plnú kontrolu na svojim životom. Marketérov na rozsiahly text na úrovni e-knihy, určený marketingovým fajnšmekrom posadnutých mozgom, upozornil portál MB.

Obrázok na titulke: pixabay.com.