Odborní a programoví garanti na konferencii Marketing RULEZZ - Double IMPACT

Tohtoročná konferencia Marketing RULEZZ sa nesie v znamení témy Double IMPACT. Dobrý marketing totiž nie je len o kompromisoch, ale o schopnosti zvládať protiklady: brand building vs. performance, kreativitu vs. dáta, intuíciu vs. technológie, masou a personalizáciou či medzi zákonitosťami a a freestyleom. Skutočný „double impact“ nastáva práve vtedy, keď dokážeme držať tieto protipóly prepojiť a vyťažiť tak z ich maximum. Preto sme predstaviteľom odborných garantov konferencie Marketing RULEZZ položili otázku:

Ako vo svojej práci spájate tieto uvedené protiklady? Prípadne iné tak, aby priniesli pozitívny dopad na značku aj na biznis? A ktorý z týchto protikladov je pre vás osobne najväčšou výzvou?

Daša Karpelová, Executive Director | IAB Slovakia

Kreativita nie je podľa mňa v protiklade s dátami, môžu sa skôr dopĺňať. Pozornosť zákazníka je čoraz ťažšie získať a preto je potrebné skúšať v marketingu nové kreatívne prístupy. To môže v ďalšom kroku viesť k dátam, ktoré nám pomáhajú byť efektívnejší pri následnej marketingovej komunikácii. Dnes existujú možnosti ako si kreatívu otestovať ešte pred spustením kampane, získať dáta o jej budúcej úspešnosti. Z tohto hľadiska tam vidím skôr možnú synergiu.

Emócie a analytika? Tu mám pocit, že ľudia sa nikdy neriadili emóciami viac ako dnes. Alebo to je len moja emócia? Môžeme to badať v každodennej komunikácii, dobrým príkladom sú sociálne siete. Mnohé značky sa takisto dlhodobo snažia postaviť svoj marketing aj na “príbehu”, teda emócii. Jedna vec sú potom tvrdé analytické dáta a druhá poznateľnosť značky, vzťah, ktorý k nej majú potenciálni zákazníci a takto vyvolaný nákupný podnet. Preto sa neriadime len analytickými dátami ale aj prieskumami, ktoré sú viac spojené s emóciami zákazníkov. Čiže opäť skôr kombinácia rôznych dát a analýz a double impact. Aoja výzva? Aktuálne AI. Na jednej strane pomoc, šetrenie času, ale na druhej strane začínam mať pocit, že na mňa pôsobí aj negatívne, občas prestávam o veciach rozmýšľať. Navyše veľa výstupov vytvorených AI je rozoznateľných. Navyše je s ňou spojených veľa etických otázok.

 

Rasťo Bahurinský, CEO | THIS IS LOCCO | prezident ADMA

Pri našej práci je potrebná komplexná znalosť. A podľa potreby si dávkujeme do výstupu, čo potrebujeme pre požadovaný výsledok. Ako príklad uvediem Kreativitu vs. Dáta. Ak máme dobré a presné dáta, vieme vytvoriť omnoho adresnejšiu a funkčnejšiu komunikáciu. Samozrejme vieme vytvoriť výstup aj bez dát, ale je to náročné a riskantné, že to nemusí fungovať. Dáta sú pre nás teda nutnosťou. Podobne je to pri emócii a analytike. Dobrá analýza je potrebná na to, aby sme rovnako vedeli nastaviť správny tón komunikácie a namiešať do výstupov tu správnu emóciu. Aj keď sa zdajú niektoré nástroje alebo princípy ako protiklady, je to len na šikovnosti tvorcov, ako tieto protiklady vedia využiť a spojiť pre čo najlepší výsledok.

 

Natália Pokojná, CEO | ASOCIÁCIA AI ASAI

Žijeme v dobe paradoxov a protikladov. V dobe AI to platí dvojnásobne. Kráča dnes ľudská inteligencia a umelá inteligencia skutočne vedľa seba? A je to vôbec žiadúce? Umelá inteligencia nám umožňuje robiť veci, ktoré sme sami nedokázali. Ľudská kreativita, ktorú od narodenia rozvíjame u detí a neskôr ju cibríme v naše talenty, dnes stojí vedľa umelej kreativity. Je vytrénovaná na našich vlastných dielach a myšlienkach. A konzumentom takto namiešanej kreativity zostáva človek. Aj to je paradox. Systém antropomorfizácie generatívnej umelej inteligencie nám možno nevonia. No zároveň veľa ľudí poďakuje alebo sa cíti príjemne, keď im AI napíše: „Rozumiem – máš pravdu."

Mení sa biznis prostredie, menia sa firmy. S pomocou generatívnej AI vstupujú na nové trhy za zlomok pôvodných nákladov. Jednotlivci tvoria rýchlejšie než kedykoľvek predtým. A aké dáta vlastne dnes vládnu svetu? Ako ich vieme pochopiť a vyhodnotiť bez strojových algoritmov? Dokážeme sa už rozprávať so svojimi vlastnými dátami? Vitajte v dobe nových paradoxov. Potrebujeme ich.

 

Gabriel Tóth, CEO | New School Communications | Združenie Komunikační experti

Protiklady neriešime, lebo si nemyslím, že je nutné si medzi nimi vyberať. Kreativita je postavená na dátach, inovácie na tradícii a bez prísnych pravidiel by nebol „freestyle“. Sú to princípy, ktoré sa vhodne dopĺňajú a vždy využívame obe cesty.

 

1000+ Offline+online účastníkov, 50+ spíkrov, 38+ partnerov, 4 sály, 1 afterparty: Najväčšia marketingová konferencia na Slovensku Marketing RULEZZ už 20. novembra 2025, Stará tržnica v Bratislave. Lístky a info: www.marketingrulezz.sk