PR interview: Fact-checkeri majú zmysel, ale sú pomalí. Tvrdí Aaron Sharockman

A to v rozhovore pre agentúru Seesame, v ktorom vysvetľuje, prečo je „dezinformáciu ľahšie vytvoriť ako overiť“ a varuje, že „dezinformácie sa širia rýchlejšie, ako ich opravy.“ Dôvod je celkom prostý - ide len o peniaze. Najcennejšie marketingové a PR informácie v texte hovoria o tom, že overené články priťahujú ľudí s vyššou mierou porozumenia a o znakoch viditeľných na prvý pohľad, ktoré potvrdzujú pravdivosť článku. V rozhovore Aaron odhaľuje aj ďalšie súvislosti s dezinformáciami, a to, kedy dokážu najviac ublížiť, ako bojovať proti nim a aj proti clickbajtom, ale aj niečo o Trumpových nepravdách, amerických voľbách, nasadzovaní AI proti hoaxom, či o tzv. deep fakes. Inšpiratívna PR téma, najmä pre našich politických marketérov pred ďalšími nadchádzajúcimi voľbami.