PR: Prečo by značky nemali polarizovať spoločnosť

Verejná prezentácia postojov značiek k verejným otázkam je stále populárnejšia: Aby sa zapájali do verejnoprospešných aktivít, od tých, ktoré spomaľujú degradáciu ekosystému Zeme až po rôzne typy lokálnej pomoci. Alebo, aby vyjadrovali politické postoje od rovnoprávnosti pre LGBTQ komunitu, migrantov, až po využívanie aktuálnych politických udalostí a káuz vo svojej komunikácii. Prečo? Svet je čím ďalej, tým viac politicky fragmentovaný a polarizovaný, a čo platilo v minulosti, neplatí dnes a už vôbec to nemusí platiť o rok. Alebo ak značky začnú riešiť verejnoprospešný problém, vždy môžu byť obvinené, že robia málo, nie sú úprimné... Preto treba vždy zvážiť a obzvlášť v PR, či nie je lepšie zostať apolitický, nad vecou a vyhnúť sa, strate časti spotrebiteľov alebo nálepke pokrytca. V komunikácii a teda aj v PR ide o odlíšenie, a preto pre prvých pár značiek a niekoľko tých, ktoré sa pridali neskôr, ide o užitočný nástroj diferenciácie, ale ako to odlíši n-tú značku, ktorá sa pridala do tohto neprehľadného kŕdľa značiek bažiacej po zisku? Pozrite si blog PR News, podnieti vás k zamysleniu.