Priestorová žurnalistika: Ako môžu AR a VR zmeniť PR biznis
3D, AR a VR posúvajú priestorové hranice, ktoré nemusia ísť len mimo realitu. Práve naopak, prepojenie týchto technológií s nápadmi v marketingovej komunikácii tvorí publiku nový spôsob prítomnosti. A to je moment vzniku priestorovej žurnalistiky a priestorového spravodajstva, lebo technológie sú, dokonca už umožňujú rýchlejšiu a aj lacnejšiu výrobu. A ďalším benefitom priestorových technológií je to, že priestorové informácie pamäť doslova miluje. Prečo? Lebo všetky generácie našich predkov si museli zháňať potravu v širšom priestore a mozog si musel zapamätať, kde v danom ročnom období je. To spôsobilo, že naše mozgy sú na priestorové informácie prednastavené. A práve preto sa pripravte na to, aby ste ich zvládli aj vy súčasne, ako ich zvládne spravodajstvo.
Druhou novinkou zameranou na tvorbu a zdieľanie priestorových informácií je aplikácia Google Earth, ktorá sa výrazne mení, lebo pridáva nástroje na vytváranie obsahu. A obsah môžu tvoriť aj príbehy, ktoré zase miluje iná výkonná − epizodická pamäť.
Anyone can now create maps and stories on Google Earth https://t.co/sh52BuupWM by @sarahintampa pic.twitter.com/3MjH8bZ0iC
— TechCrunch (@TechCrunch) November 20, 2019