Rachel Kennedy: Svetová marketingová vedkyňa vystúpi na Marketing RULEZZ!
Keď sme začali ešte minulý rok pripravovať program Marketing RULEZZ 2025, vedeli sme, že na hlavný stage chceme osobnosť, ktorá dokáže skutočne inšpirovať. Nie len marketingovými poučkami, ale faktami, výskumom a skúsenosťami. Preto sme boli tak nadšení, keď naše pozvanie ma Marketing RULEZZ 2025 prijala profesorka Rachel Kennedy, ktorej meno nájdete v rebríčkoch vedľa najväčších mien marketingovej analytiky a najlepších výskumníkov v oblasti reklamy a marketingu na svete.
A teraz v lete prišla ďalšia skvelá správa: Rachel Kennedy z Ehrenberg-Bass Institute, pravá ruka Byrona Sharpa, je čerstvo ocenená ako #2 Data Scientist v globálnom marketingu podľa rebríčka Best of the Best: Data Scientists od B&T Australia.
Oplatí sa aj trochu zacitovať z článku B&T: „Zatiaľ čo profesor Byron Sharp je možno najznámejšou tvárou za sovy Ehrenberg-Bass Institute a temným pánom penetrácie (slová Marka Ritsona, nie naše), Kennedy je jednou z najdôležitejších a najvplyvnejších osôb v tomto odvetví. Bola zakladajúcou členkou inštitútu a patrí medzi 1 % najlepších výskumníkov v oblasti reklamy na svete. Vo svojej práci sa zaoberá niektorými z najpodrobnejších tém v oblasti vedy o reklamných dátach – napríklad tento rok publikovala článok o tom, ako presne merať pozornosť vo video reklame – a niektorými z väčších, zložitejších otázok. V roku 2024 sa napríklad zaoberala vplyvom humoru na posolstvá o prevencii obezity, zatiaľ čo v roku 2023 skúmala, či vystavenie detí značke v detstve zlepšuje jej rozpoznateľnosť. Jej práca bola od začiatku publikovania akademických prác pred prelomom tisícročia citovaná viac ako 2000-krát. Za svoju prácu získala aj rad ocenení, vystúpila na konferenciách Cannes Lions, ARF a WARC.“
Zdroj: Tom Fogden: Meet Adland’s Best Number-Whisperers In The Best Of The Best Data Scientists! B&T, 9th July 2025
Byť druhou najlepšou v oblasti dátovej vedy v marketingu znamená byť medzi absolútnou špičkou tých, ktorí rozumejú, ako sa čísla menia na rast značiek a biznisový úspech. Rachel je známa tým, že dokáže preniesť poznatky z rozsiahlych výskumov priamo do praxe, od globálnych FMCG gigantov až po technologické firmy. Jej práca pomáha značkám pochopiť, ako efektívne investovať do marketingu, čo skutočne funguje a čo sú len mýty.
V rebríčku B&T sa vedľa jej mena spomína jej schopnosť "rozumieť číslam ako knihe príbehov". A práve túto superschopnosť prinesie na jeseň aj do Bratislavy. Na Marketing RULEZZ 2025 ukáže, ako spojiť skutočne tvrdé dáta a vedecké dôkazy s emocionálnou silou príbehov a ako tým vytvoriť marketing, ktorý nielen dobre vyzerá, ale stojí na pevných základoch postavených na číslach a dôkazoch.
Tento rok je náš headline Double IMPACT a Rachel Kennedy dokonale vystihuje jeho podstatu: Dáta vs. emočný príbeh. Ukáže nám, že tieto dva svety si neprotirečia. Práve naopak, spoločne vytvárajú veľmi účinnú marketingovú stratégiu.
Najväčšia marketingová konferencia na Slovensku Marketing už 20. novembra 2025, Stará tržnica v Bratislave. Lístky a info: www.marketingrulezz.sk