TOP inšpiratívne ženy a spíkerky na konferencii Marketing RULEZZ 2025

Tohtoročný Marketing RULEZZ sa nesie v znamení témy Double IMPACT. Dobrý marketing totiž nie je len o kompromisoch, ale o schopnosti zvládať protiklady: brand building vs. performance, kreativitu vs. dáta, intuíciu vs. technológie, masou a personalizáciou či medzi zákonitosťami a a freestyleom. Skutočný „double impact“ nastáva práve vtedy, keď dokážeme držať tieto protipóly prepojiť a vyťažiť tak z ich maximum. Preto sme našim TOP spíkerkám na konferencii Marketing RULEZZ položili otázku:

Ako vo svojej práci spájate tieto uvedené protiklady? Prípadne iné tak, aby priniesli pozitívny dopad na značku aj na biznis? A ktorý z týchto protikladov je pre vás osobne najväčšou výzvou?

V tejto prvej časti našej série o našich spíkroch prinášame prvé tri pohľady našich TOP spíkeriek:

Livia Fioretti - Director of Insights | TrendWatching

Pre mňa je byť dobrým analytikom trendov o neustálom vyvažovaní informácií a intuície. Často hovoríme o práci s kvalitatívnymi a kvantitatívnymi údajmi, ale v skutočnosti sa musíte ponoriť do všetkého – od technológií a politiky až po kultúru a zábavu (dokonca aj do oblastí, ktoré vás prirodzene nezaujímajú!), pretože aj ten najmenší detail môže signalizovať zmenu. Rovnako dôležité je veriť svojmu inštinktu. Keď niečo upúta vašu pozornosť, otázka „Prečo je to zaujímavé?“ často to vedie k poznatkom, ktoré samotné dáta či informácie nemôžu poskytnúť.

Snažím sa tiež vyvážiť inovácie s tradíciou, aj keď to môže pôsobiť protichodne. V tejto oblasti je lákavé pozerať sa len dopredu a nechať inovácie udávať tempo. Ale pohľad späť je rovnako dôležitý, pretože ukazuje, ako spotrebitelia reagovali v podobných situáciách, a poukazuje na širšie vzorce v spoločnosti. Bez tejto perspektívy riskujete, že budete bezdôvodne naháňať novinky. Vplyv pramení z udržania oboch: tradície pre pochopenie a inovácie pre smerovanie.

 

Rachel Kennedy - Research Professor and Associate Director | Ehrenberg-Bass Institute

Ako výskumný profesor kladiem dôraz na niečo trochu iné. Sústreďujem sa na hľadanie spoľahlivých dôkazov, ktoré dokumentujú alebo overujú dôležitosť alebo úlohu týchto „protikladov“, aby som pomohla marketingovým odborníkom riadiť sa dôkazmi na dosiahnutie rastu ich značiek.

Napríklad náš výskum ukázal, že kreativita je v reklame nevyhnutná, ale nie každá kreativita je rovnaká. Veda pomáha identifikovať, s čím môžu a mali by značky vo svojich reklamách pracovať (napr. prezentovať svoju značku v rôznych relevantných kontextoch) a čo by nemali robiť (napr. dotýkať sa charakteristických prvkov značky). Systematicky sme tiež porovnávali intuíciu marketingových odborníkov s indexovými systémami na výber úspešných reklám – ani jedno z nich však nefunguje dobre.

Dáta majú kľúčovú úlohu pri podporovaní dobrého marketingového rozhodovania, ale je tiež možné sa v nich utopiť a/alebo prehliadnuť skutočne dôležité veci, na ktorých záleží.

Tí, ktorí investujú do pochopenia základov toho, ako si zákazníci vyberajú, ako značky konkurujú a rastú a ako fungujú rôzne páky (napr. značka, výkonnosť), robia odlišné rozhodnutia a menej zápasia s týmito „protikladmi”.

 

Hana Kloučková - CEO | CONFESS innovation

Pro mě je většina těchto protikladů vlastně spojenými nádobami. Vnímám to tak, že nemůžou jeden bez druhého fungovat. Když správně propojíte data a kreativitu, analytiku a emoce, vznikne něco jako chemická reakce – a to je ten "double impact", kdy budujete značku a prodáváte zároveň.

Moje léta v Procter & Gamble mě naučila milovat data. Ta pro mě fungují jako startovní čára pro celý marketing a zároveň jsou to ty nejlepší noty pro kreativce. Říkají vám, pro koho hrajete a co chce slyšet. Naše práce v Confessu je pak najít v těch číslech příběh, tu emoci, která lidi opravdu zasáhne. Bez dat je kreativita jen výstřel do tmy. Bez kreativity jsou data jen nudná tabulka.

A největší výzva? Přesvědčit klienty, že brand building a performace můžou fungovat společně. Že reklama, když je dobře udělaná, má silný benefit a dobře definovaný charakter značky, tj. ví, jak chce na diváky působit, dokáže ve 30 sekundách prodávat i budovat brand. A tak doufám, že v budoucnu uslyším mnohem míň větu: "To je jen imageový spot, ten nemá za cíl prodávat."

Najväčšia marketingová konferencia na Slovensku Marketing už 20. novembra 2025, Stará tržnica v Bratislave. Lístky a info: www.marketingrulezz.sk