Virálne videá sú vraj mŕtve! Čo s tým?
Verdikt, že virálne videá sú mŕtve, paradoxne vyhlásil autor najvirálnejšieho videa desaťročia Travis Chambers. Takže celkom dobrý dôvod sa nad tým vážne zamyslieť. Podmienky šírenia videí sa zmenili a počet videí neustále narastá. Preto je dobré vedieť to najdôležitejšie: Ako „vytvárať“ videá určené na sociálne siete a ako ich „nasadiť“ tak, aby zaujali algoritmus Facebooku.
Odporúčania a tipy samotného Travisa Chambersa sú zaujímavé preto, lebo v súčasnosti sa nemôžete spoliehať na virálnu schopnosť videa, že sa bude šíriť samé. Podľa neho by ste sociálne videá mali škálovať a mali by ste využívať aj ďalšie premyslené postupy: Dnes treba vytvárať sekvencie videí, porušovať pravidlo o vyhýbaní sa pitchingu, zapájať influencerov a vyvíjať aj ďalšie aktivity, ktoré sú uvedené v článku.
When it comes to the future of brands on social media, virality may not be an option: https://t.co/CFT5jp4Av0 pic.twitter.com/GFz3QL7OBw
— Hootsuite (@hootsuite) September 3, 2018
Pripomeňme si ešte niekoľko užitočných rád zo zlatej éry virálnych videí. V infografike je znázornených 8 lekcií, ktoré nestratili platnosť ani dnes.
A ešte treba mať na pamäti, že o úspechu a neúspechu vášho videa, bez ohľadu na jeho kvalitu a pútavosť, rozhoduje algoritmus Facebooku. Pozrite si aj výber kľúčových pravidiel samotného Facebooku, ktorých porušenie či dodržanie môže zabrzdiť alebo podporiť jeho šírenie.
A čo k tomu dodáva Michael Krivicka, autor najvirálnejšieho videa vo svojej dobe, ktorého sme zažili naživo aj na konferencii Digital Rulezz?