20 predajných taktík, ktoré nabádajú spotrebiteľov k míňaniu peňazí

Nie všetko, čo sa blyští, je zlato. Tak aj nie všetko, čo momentálne vedie k väčšiemu nákupu, vám zaručí, že sa k vám zákazník vráti. Sú techniky, ako primerané využívanie strachu, cenové návnady, vyvolávanie pocitu nedostatku, vytvorenie zóny spontánneho upsellu pri pokladni, pri vkladaní do košíka, darčeky zadarmo a doprava, e-maily, predplatné či platené členstvo a ďalšie, ktoré na zákazníka vplývajú pozitívne. Ale pozor, sú techniky, ako klamlivé zľavy z vysokej ceny, ktorá slúži na vytvorenie ilúzie výhodnosti, alebo nebodaj arogantné správanie v predajni s luxusným tovarom, ktoré síce zvýši krátkodobo tržby, ale ľudí to časom prestane lákať k vám. Podobne funguje aj navodenie negatívnej emócie pred vstupom do akejkoľvek predajne. Na výborne štruktúrovaný blog, ktorým sa preklikáte cez obrázky, upozornil neuromarketér Roger Dooley.

Obrázok: pixabay.com; Gerd Altmann