DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA 2022: Čo rozhodlo o víťazoch DAR/DEA 2022?
Jedna z kľúčových súťaží, na ktorej víťazi tohto ročníka významne bodovali a rozhodli o ich úspechu, je súťaž Digital PIE, ktorá otvorí novú sezónu rebríčkov už na jar 2023.
Pri pohľade na víťazov rebríčkov DIGITÁLNA AGENTÚRA ROKA (DAR) a DIGITAL EXCELLENCE AWARDS (DEA) je zrejmé, že najúspešnejšie agentúry v oblasti digitálneho marketingu majú dve veci spoločné. Ide o komplexnosť, teda úspešnosť vo väčšine hodnotiacich paramerov (ECONOMY, PERFORMANCE, IDEA, EXECUTION a AWARENESS) a predovšetkým ich aktivita na poli súťaží. Víťazná agentúra THIS IS LOCCO nemá v hodnotiacich parametroch DAR ani jednu nulu, prvenstvo jej s veľkým náskokom zabezpečili práve vážené výkony vo všetkých oblastiach.
Naopak, samotná výška obratu ešte nezaručí agentúre dobrý výsledok. Na úspešnosť rebríčka TOP ECONOMY má totiž vplyv aj parameter EBIDTA, teda ukazovateľ hrubého zisku s odpočítaním režijných nákladov spoločnosti. Body teda získavajú agentúry, ktoré sa správajú štandardne a špekulatívne neoptimalizujú.
Pre úspešnosť v rebríčkoch DAR/DEA je kľúčový aj parameter AWARENESS, teda agregovaný údaj spontánnej a podporenej znalosti digitálnych agentúr medzi slovenskými marketérmi. Tento ročník rebríčkov dokázal, že úspešné nie sú len dlho budované značky, ale predovšetkým tie, ktoré celoročne aktívne komunikujú na sociálnych sieťach, blogoch a marketingových médiách. Viaceré z nich nájdete aj na portále Marketeris.sk.
Kompletné výsledky rebríčka DAR i DEA 2022 nájdete na stránke www.digitalnaagenturaroka.sk.