Marketingová psychológia: 3 kroky na vytvorenie spotrebiteľských zvyklostí

Nákupné zvyklosti, alebo inak povedané rutiny, sú po závislosti druhou najsilnejšou súčasťou neurónovej mašinérie, ktorá zjednodušuje a zrýchľuje každodenné rozhodovanie. Nenútia premýšľať, zvažovať, ani sa ničoho obávať, lebo minulé skúsenosti, ktoré sa podieľali na ich vytváraní, nepredstavovali hrozbu. Navyše za každé opakované rutinné rozhodnutie „sa“ mozog odmení dopamínovou dávkou slasti. Ale asi najdôležitejšou otázkou pre marketérov je, ako sa také správanie dá vytvoriť? Na portáli MW sa dočítate anotácie zaujímavých experimentov od renomovaného Richarda Shootona a Will Hanmer-Lloyda, ktorí skúmali túto oblasť ľudského správania sa. Aj keď vo svojej prapodstate je návod na vytvorenie zvykov jednoduchý, nie je ľahké ich vytvoriť. A tie 3 kroky? Poskytujte spotrebiteľom správne podnety, rozmanité odmeny a množstvo ich opakovaní.

Obrázok: pixabay.com; John Hain