Marketingová psychológia: 5 príkladov senzorického brandingu od TOP značiek

Viete, že Apple, Visa či Mastercard používajú senzorický branding? Nie? Tak začnime inak. Keď sa povie „senzorický branding“, čo všetko sa vám vybaví? Ak vám medzi asociáciami nevyskočí vernosť, zážitok, dôvera zákazníkov, či znalosť značky, mali by ste si prečítať celý blog od začiatku, kde sa hovorí o tom, čo to je senzorický branding. A vy, ktorým nejaká asociácia naskočila, môžete prejsť rovno k príkladom v druhej časti, ktoré ukazujú, ako tá-ktorá značka hackla zmysly spotrebiteľov. Napríklad: Visa využíva sluch a má svoj charakteristický Visa Checkout sound, podobne svoj sonický zvuk má aj Mastercard. Apple okrem dominantnej bielej, ktorá priťahuje zrak, využíva aj hmat, či charakteristický šumivý zvuk pri zamykaní telefónov. Starbucks zase oslovuje čuch vôňou čerstvo pomletej kávy (predstavte si tú vôňu). A ak môžete, urobte si kávu a môžete sa pustiť do tých príkladov v skvelom blogu, na ktorý upozornil neuromarketér Roger Dooley.