Marketingová psychológia: 7 skratiek v mozgu rozhoduje o tom, čo ľudia kúpia

Viete o tom, že model racionálneho spotrebiteľa odišiel definitívne do histórie? Ale pozor, stále ešte neupadol do zabudnutia, lebo k tomuto, dnes už omylu vedy, sa hlási väčšina marketérov a pravdepodobne aj vašich klientov. Pozrite si 7 skratiek, ktoré ovplyvňujú rozhodovanie každého spotrebiteľa, lebo vychádzajú zo spôsobu, akým pracuje náš ľudský mozog. Skúste ich potom aplikovať na váš marketing, či už ide o ten klasický alebo v online, lebo ľudia kupujú, čo poznajú, rozhodujú sa srdcom nie hlavou, preferujú najjednoduchšiu možnosť alebo to, čo ľudia okolo nich. Medzi ďalšie skratky, ktoré spúšťajú nákup patrí potešenie, cenový kontext (decoy marketing) a stotožnenie sa s hodnotami značky. Jednoduchú a zrozumiteľnú „opravu“ búrajúcu mýty, vrátane celej štúdie na stiahnutie, priniesol Marketing Week.