Marketingová psychológia: Aké dopady môže mať pandémia na ľudské správanie?
Aj keď správanie ľudí má rozhodujúci vplyv na šírenie vírusu, ukazuje sa, že opatrnosť, nosenie rúška a sociálna izolácia nie sú dlhodobo udržateľné, lebo prinášajú stres a strach. Túžime po impulzívnom uvoľnení nahromadených pocitov a slobode, ale pritom stále potrebujeme krotiť svoju impulzívnosť a byť opatrní. A ako toto narúšanie rovnováhy vplýva na spotrebiteľské správanie? Ľudia sa chcú vyhýbať stresom, negatívnym správam a akejkoľvek prísnej kontrole svojho správania. Preto im značky môžu pomôcť prekonať toto obdobie zvýrazňovaním pozitívnych správ, výzvami na fyzické aktivity, vytváraním priestoru na sociálnu interakciu a na šírenie pozitívnych emócií a nálad. Ale pozor, len pomocou svojich produktov alebo služieb. Aj keď ide o všeobecné rady, značky, ktoré majú v kompetencii niektorú z foriem pomoci, ju môžu smelo využiť v najbližších marketingových a komunikačných aktivitách. Na podrobný, takmer akademický popis dopadov COVID-19 na správanie ľudí upozornila tweetom agentúra iMotions.
Obrázok na titulke: thedoctorweighsin.com.How can stress and uncertainty influence our behavior? Read @docweighsin's article of the critical importance of human behavior in our response to the COVID-19 pandemic here:https://t.co/gofb0KcyXO#humanbehavior #research #iMotions #biometrics #covid19 #future
— iMotions (@iMotionsGlobal) June 29, 2020