Marketingová psychológia: Ako funguje asociatívne učenie v ľudskej psychológii
Chcete vedieť, ako skutočne funguje asociatívne učenie v ľudskej psychológii? Nuž nejde len o zvonček a slintanie psov, aj keď marketéri by boli radi, keby značka niekde v reklame zazvonila a ľudia by ju začali kupovať. A vlastne na tom aj pracujú. Keďže asociatívne podmieňovanie / učenie je o prepájaní, keď jedna vec podmieňuje druhú, aj ďalšiu, ako značka − jej signály − benefity, nezaškodí, ak tento viac psychologický ako marketingový textík prelúskate. Lebo asociatívne učenie je závislé na emóciách a emócie sú hlavnou ingredienciou reklamy.
Poznámka: Treba pripomenú ešte jednu vec, ktorú bežne v knihách nenájdete: Mozog sa snaží automaticky prepojiť podnety, ktoré nasledujú do 0,1 sekundy po sebe, ako keď udrie blesk a hrom. Keď to tresne blízko, vnímate to ako jeden podnet, ale ak to udrie ďalej, máte z toho podnety dva, najskôr záblesk a potom hluk, aj keď ide o súvisiacu udalosť. Ak je oneskorenie medzi nimi väčšie ako 0,1 sekundy, automatické prepojenie nenastane. Takže benefity a značka by nemali byť vo vašom príbehu oddelené.
Obrázok: pixabay.com; GraphicMama-team