Marketingová psychológia: Ako vám svetové značky „hackujú“ mozog

Pozor, je jeden omyl komplikujúci porozumenie: To, čo stále nazývame podvedomím, je nevedomá myseľ, nevedomie. Je bez vedomej kontroly, neuvedomujeme si ju a je nadradená vedomiu (správnejšie by teda bolo používať slovo nadvedomie). Kým v nevedomí mozog spracúva 2.000 procesov, do vedomia ich „prebuble“ 50. A to, čo nám nevedomie veľkoryso (pre)pustí do vedomia sú ohrozenia a – tu zbystrite všetci, čo si myslíte, že brandbuilding sú zbytočne vyhodené peniaze – emóciami aktivovaná neurónová mašinéria reprezentujúca spomienky a asociácie. Takže bez emócie nie je rozhodnutie, ani bez spomienok, či asociácií akcia. A ako to využívajú globálne značky, sa dočítate v blogu na portáli Ecommerce Bridge, v ktorom Richard Zimmermann, chief marketing officer v Mondays Group odkryl časť vnútorných pochodov mozgu.

Foto: www.ecommercebridge.sk.