Marketingová psychológia: Čo sa skrýva za súťaživosťou?
Parafráza hovorí: „Ak nás dvoch naháňa medveď, nemusím byť rýchlejší ako medveď, stačí, ak predbehnem Teba.“ To je aj príbeh značiek Coca Cola VS Pespi Cola. Keďže správanie agentúr a značiek na trhu sa v súperení podobá správaniu jednotlivcov, treba mať na pamäti, že sociálna súťaživosť je daná nielen počtom súťažiacich, ale aj rámcom aj kontextom súťaženia, teda určením disciplíny, v ktorej prebieha súťaž a čo sa v nej porovnáva. Ak chcete byť motivovaní alebo motivovať druhých, musíte zúžiť rámec a porovnávať sa / súťažiť v menších skupinách a porovnávať sa v tom, v čom ste alebo môžete byť dobrí. V marketingu je ideálom súťaženie vo dvojici. Aj Al Ries a Jack Trout venovali Zákon duality, jeden z 22 večných zákonov marketingu, súťaženiu: „Z dlhodobého hľadiska je každý trh pretekom dvoch koní!“ Zistite viac o fenoméne súťaženia a isto nájdete zaujímavé podnety ohľadom motivácie a rámca súťaživosti a vyhnete sa hypersúťaživosti.
Ilustrácia: www.all-about-psychology.com