Marketingová psychológia: COVID-19 vyvolal nové spôsoby spracovania informácií

Aj keď v článku ide o čisto akademický výskum, dôsledky sú značné aj pre marketing: 1. V tomto období sme my marketéri aj spotrebitelia prišli o rutiny a tým pádom mnohé veci už nerobíme automaticky. Dôsledok je zaťaženie pracovných pamätí, zvýšená únava a znížená schopnosť zapamätania a premýšľania, teda značky by mali komunikovať ešte jednoduchšie ako inokedy a ponúkať spotrebiteľom priamu nákupnú cestu (chceš/nechceš). 2. Marketéri aj spotrebitelia prežívajú nové úrovne stresu a rôznych nových emócií, ktoré sú sprevádzané vedomým riešením nových situácií. Dôsledkom je skomplikovanie práce, zvýšené zaťaženie a zvýšené nároky na mentálne procesy aj pamäť, čo len umocňuje nutnosť zjednodušenia a priamočiarosti komunikácie ako v bode prvom. 3. Situácia, ktorá sprevádza pandémiu, sa dá popísať ako dlhodobá záťaž a neustála zmena, čo po čase začíname vnímať ako chaos, ktorý sa snažíme zvládať aj napriek stálemu zníženiu pozornosti. Vytvárame si nové kotvy, záchytné body aj rutiny (aj vo vzťahoch k nákupom a značkám). Ak chcete viacej informácií, hoci pre osobný rozvoj, prečítajte si tento pomerne akademický článok, na ktorý marketérov upozornila Henneke Duistermaat, od druhej tretiny.

Ilustrácia: pixabay.com; Gerd Altmann