Marketingová psychológia: Desivá sila stereotypov

Stereotypy sú ako vzduch − neviditeľné, ale vždy prítomné. A v poslednom období vedci zistili, ako veľmi ovplyvňujú rozhodovanie a výkon. Poznáte to: On je necitlivý, ona je hysterka, ... V každej spoločnosti existujú stigmatizované skupiny a pri práci / komunikácii s nimi si treba vopred premyslieť, ako ich zarámcovať. Napríklad, muži v prieskume sociálnej citlivosti (čo je stereotypne ženská zručnosť) mali horšie výsledky, ako keď riešili tie isté úlohy v prieskume spracovania informácií. A čo je to podstatné? Ak komunikujete v nesúlade so stereotypom a pritom chcete osloviť dotknutú skupinu ľudí, ich pracovná pamäť, ktorá zabezpečuje schopnosť sústrediť sa, sa oslabí, čo znižuje výkon (schopnosť zapamätať si aj posolstvo). Napríklad, žiadať v reklame od žien, aby si spočítali výhody; náklady a uštrené peniaze, ... Bariérou v tomto prípade je, že v spoločnosti panuje presvedčenie − ženy nie sú dobré v matematike. Prelúskajte si psychologický článok na portáli AAP a uvedomte si škodlivé dopady stereotypov.

Foto: pixabay.com; H. B.