Marketingová psychológia: Haló efekt môže ublížiť alebo pomôcť vašej značke

Určite ste zažili situáciu, keď do seba logicky všetko zapadalo, mali ste nepriestrelné argumenty, ale po prezentácii efektívneho riešenia ste dostali odpoveď: „ Mne sa to nepáči.“ Podobný scenár sa odohráva bežne, v akejkoľvek oblasti. To preto, lebo všetko okolo nás posudzujeme podľa momentálneho prednastavenia, ktoré nás preklopí buď na hodnoty (čo nám to prinesie) alebo na estetický dojem. Zvyšku mozgu je jedno, ktorá časť na tvorbe posudku zúčastnila, či to bola racionálna alebo estetická, verdikt bude definitívny. Pravda, nie každý má „žalúdok“ na Alzáka. A práve kognitívne skreslenie na základe estetiky − haló efekt, môže byť smrtiaci pri vnímaní vášho produktu, komunikácie, riešenia. Z výborného textu na portáli The Decision Lab, na ktorý marketérov upozornil Roger Dooley, nájdete všetko o haló efekte, ako aj o jeho dopadoch na produkt, značku či na širší kontext.

Obrázok: pixabay.com; Gerd Altmann.