Marketingová psychológia: Ovláda nudging nákupné správanie zákazníkov?
Nudging alebo „pošťuchnutia“ v konečnom dôsledku menia spotrebiteľské správanie vďaka zmene preferencií a mechaniky rozhodnutí. Rozhodovanie, najmä mimo zabehaných zvykov a rutín je pre náš mozog „bolestivé“, lebo pri ňom spotrebuje veľa energie. Ale dá sa mu pri tom pomôcť, pošťuchnúť ho, ušetriť mu námahu zabalenú do bolesti, čo si on s radosťou osvojí. Ako sa dá tento mechanizmus sa dá využiť aj v marketingu, o tom sa už dočítate v zaujímavom blogu Moniky Gašparovskej, senior account manažérky z agentúry 4ME MEDIA. Možno vás „pošťuchne“ ochutnávka − dôkaz zo Štokholmu, kde pomocou nudgingu motivovali ľudí, aby miesto eskalátorov používali schody, čo sa podarilo. Správanie ľudí sa naozaj dá kreatívne aj strategicky meniť, a to nielen v marketingu.
Foto: pixabay.com; Daniel Kirsch