Marketingová psychológia: Prečo na krátenie času využívame zábavu vo feede?
A ako to využiť v marketingu? Káva, čakanie v rade, na spoj, obsluhu, na čokoľvek, cestovanie, krátke uvoľnenie počas práce a ďalšie množstvo podobných situácií vytvára drobné časové úseky. Viete, čo vtedy robia vaši spotrebitelia? Snívajú alebo majú v ruke mobil, ktorý slúži na vyplnenie krátkych chvíľ. A práve vtedy my ľudia, a aj vaši spotrebitelia, hľadáme na sociálnych sieťach jednoduchú zábavu - drobné potešenia.
Prečo? Odpoveď dáva neuromarketingová štúdia, ktorá ukázala, že ak prijímame podnety mimo informačného kontextu, napríklad z news feedu, stúpa emočné prežívanie takmer o 10%. Informačný kontext - racionalita - brzdí emócie. Pozitívne emócie, rôzne formy potešenia nás priťahujú, negatívnym sa vyhýbame, lebo pôsobia podobne ako bolesť. Preto má význam, ak sa značky snažia opakovane zabávať svoje publiká. Vytvárajú tak pevnú väzbu vyvolanú chemickými procesmi v mozgu, ktorá je identická s tými, ktoré prebiehajú pri vytváraní závislostí. Takže, aký je odkaz pre značky? Pri komunikácii na sociálnych sieťach nezabudnite na jednoduchú zábavu, upevňuje to vzťah so spotrebiteľmi.