Marketingová psychológia: Sila emócií v „shareable“ content marketingu

Emócie sú základom každej marketingovej stratégie, aj tej zameranej na obsah. Či...? No, mali by byť. Emócie sú bránou do zážitku a pamäti. Bez emócií nie je ani žiadne rozhodnutie, či už sa to racionálnym suchárom páči alebo nie. Kľúčové dimenzie emócií sú podľa posledných výskumov štyri: Šťastie, smútok, strach − prekvapenie (vzrušenie), hnev − znechutenie (odpor). Základné odpovede sú tri: Priblíženie (záujem alebo boj), útek alebo ignorácia podnetu. Prečítajte si starší ale zásadný blog o emóciách, zorientujete sa. Jedno treba upresniť: Využívanie hnevu (jedinej približujúcej negatívnej emócie) vedie z krátkodobého hľadiska k vyššej viralite, z dlhodobého k strate dôveryhodnosti. Takže s hnevom narábajte opatrne, ale s ostatnými emóciami rozšafne. Pozitívne emócie vedú celkovo k vyššej viralite a odlišujú váš obsah od negatívnych správ v masmédiách.

Obrázok: pixabay.com; Tuk TukDesign; Wilson Joseph; Tumisu