Marketingová psychológia: Spoznajte iracionálne nákupné vplyvy v B2B

Poznáte najsilnejšie nákupné vplyvy? Aj keď každý z nás si o ovplyvňovaní nákupných rozhodnutí niečo myslí, pripúšťame, že to môže byť inak. Ale dohadom je už koniec. Vo výskume, ktorý zadával Google, sa nedávno podarilo dekódovať 6 kľúčových vplyvov, z ktorých 2 sú veľmi dôležité pre B2B. A ktoré sú to? Sociálny dôkaz a vplyv autorít. To najviac ovplyvňuje nákupné rozhodnutia, ktoré neriadia zabehané rutiny − ustálené zvyky a skúsenosti. Ale výskum popísaný na portáli B2B MZ odhalil aj ďalšie, ako je heuristika kategórie − pravidlá vedúce k rýchlym a zjednodušeným rozhodnutiam, dostupnosť − služby a produkty sú okamžite k dispozícii, FOMO marketingové obmedzenia ponuky − cena v určitom čase, či vplyv slova zadarmo.

Ilustráci: b2bmarketingdirections.blogspot.com