Marketingová psychológia: Je nadávanie múdre?
Štúdie ukazujú, že nadávanie poukazuje na viac vecí, ako len na menej inteligentné používanie jazyka. Nadávky majú strhnúť pozornosť na rečníka (hnev je jediná negatívna emócia priťahujúca pozornosť), sprostredkujú emócie, sú na smiech, alebo môžu byť zámerne škaredé. Nadávanie je funkciou jazyka s výraznou emocionálnou stopou. Kým automatické umývanie rúk je snaha o ich návrat do čistého stavu, podobne nadávky môžu byť snahou o emocionálnu očistu − uvoľňujú adrenalín, zrýchľujú pulz a prinášajú aj prirodzenú úľavu od bolesti známu ako stresom vyvolaná analgézia. Ak niekedy budete chcieť využiť nadávky v komunikácii, mali by ste poznať aj ďalšie súvislosti. Napokon kreatívne nadávky môžu byť zaujímavou formou pre user generated content, aj vďaka schopnosti pútať pozornosť či vyhrotiť príbeh.
Obrázok: pixabay.com; Hatice EROL